Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák SB Derma Kft. cég (székhely: 8600 Siófok, Küszhegyi út 1., adószám: 26533201-2-14), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.
SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
A szolgáltató neve: SB Derma Kft.
A szolgáltató székhelye: 8600 Siófok, Küszhegyi út 1.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: sbrigitta4@gmail.com
Cégjegyzékszáma: 14 09 316582
Adószáma: 26533201-2-14
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Kaposvári Törvényszék Cégbírósága
Telefonszámai: +36 30 903 3578, +36 30 440 1314
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató adatai:
RACKFOREST INFORMATIKAI KERESKEDELMI SZOLGÁLTATÓ ÉS TANÁCSADÓ KFT.
Iroda címe: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22, 3. em. 3008 a.
Szervertermek címe: XIII. kerület 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22., 3. em. | VIII. kerület 1087 Budapest, Asztalos Sándor u. 13. | X. kerület 1108 Budapest, Kozma u. 2.
Számlázási cím: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22., 3. em. 3008
E-mail cím: info@rackforest.com
Adószám: 14671858-2-41
Adatkezelés nyilvántartási szám: NAIH-74088/2014
ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK
1.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről Fulfillment szolgáltatás webshopok számára szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
1.2. Hatály, az ÁSZF módosítása.
1.3. A webshop, mint szerzői jogi mű szerzői jogi védelme, erre figyelemfelhívás.
1.4. Rendelkezésre állás.
ADATKEZELÉSI SZABÁLYOK
MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE
3.1. Megjelenített termékek online, vagy személyesen is megvásárolhatók. A termékek tartalmazzák az Áfát. Nem tartalmazzák házhozszállítási díjat.
3.3. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenítet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról.
RENDELÉS MENETE
A rendelés leadásához az Internetes Felhasználónak be kell jelentkeznie, vagy regisztrálnia kell a madmazel.hu weboldalon a “fiókom” menüpont alatt.
4.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba. A regisztráció önkéntes és a Felhasználó/vevő előzetes hozzájárulásán alapul. Regisztrálni madmazel.hu weboldalon a “fiókom” menüpont alatt tud a Felhasználó/vevő az ott található regisztrációs űrlap kitöltésével és elfogadásával, a “Regisztráció” gombra kattintással.
4.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja. A termékeket a üzlet oldalon lehet kiválasztani illetve szűkíteni a találatokat ár, kategória és márka alapján. A termékeket tovább lehet rendezni ár és név alapján. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, ismertetőjét, árát. Amennyiben meg szeretné rendelni és vásárolni a terméket, meg kell határoznia a rendelt mennyiséget, majd kattintania a “Kosárba teszem” gombra. Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetnie. A termékeket illusztrált fényképpel jelöltük. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül. Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk! A rendelési mennyiség alapértelmezés szerint 1 db, a mennyiséget később a kosárban még változtathatja. A kosárba helyezés után a „Kosár” gombra kattintva juthat el a kosarához. Az áru kiválasztása és kosárba helyezése után a “Kosár” gombra kattintva helyezhet még tetszőleges számú árucikket a kosarába anélkül, hogy ezzel vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.
4.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva. Amennyiben nem kíván több terméket kiválasztani, úgy kattintson a „Tovább a pénztárhoz” gombra. Amennyiben a kiválasztott terméket szeretné ismét megnézni, vagy újabb terméket szeretne a kosárba helyezni, úgy kattintson a „Vissza a termékekhez” gombra! Amennyiben minden terméket a kosárba tett, amit szeretne megvásárolni, kattintania kell a „Tovább a pénztárhoz” gombra.
4.4. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez automatikusan frissül a kosár tartalma.
4.5. Pénztár oldalon a felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási / fizetési módot
4.6. Ön a „Megrendelés elküldése ” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Szolgáltató jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Szolgáltató, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
FIZETÉSI MÓDOK:
5.1. Banki előreutalás
SB Derma Kft.
K&H Bank Zrt.: HU 10403923-50526885-89691008
5.2. Személyes átvétel esetén kézpénzzel.
SZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG:
6.1 Szállítás Vaterafutár MPL csomagküldő szolgáltatással történik.
A szállítási összeg nagysága a csomag súlyától függően változik.
Súly (tól-ig) | 2 kg-ig |
5 kg-ig |
10 kg-ig |
20 kg-ig |
30 kg-ig |
40 kg-ig |
1790 Ft
|
1990 Ft
|
2185 Ft
|
3000 Ft
|
5145 Ft
|
7235 Ft
|
Az árak a következő linken megtekinthetők. https://www.vaterafutar.hu
6.2. Személyes átvétel, előre egyeztetett helyen és időben.
A madmazel.hu webáruházban megrendelt áruk személyes átvételére a: 8600 Siófok, Szűcs 5. üzletek háza emeletén van lehetőséged. Miután csomagod elkészült e-mailben értesítünk. Az átvételre a kiértesítés után 5 munkanap áll rendelkezésedre, eddig tudjuk biztosítani számodra a termékek foglalását.
REGISZTRÁCIÓ MENETE
7.1. Lakossági (felhasználói) regisztráció: A Főoldalon található Fiókom menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra, amely két részből áll. Egy előzetes adatbekérőt (Vezetéknév, keresztnév, egy szabadon választható felhasználónév, egy valós e-mail cím és egy választott jelszó megadása szükséges) a regisztráció érvényesítésére szolgáló e-mailben küldött linkre kattintást követően egy részletesebb, személyes adatlap követ, melynek kitöltésére a megrendelések leadását megelőzően is sor kerülhet. Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.
7.2. Szakmai (kozmetikus) regisztráció: A WEBÁRUHÁZ-ban lehetséges szakmai regisztráció a következő végzettséggel rendelkezők számára: kozmetikus, kozmetikus hallgató, orvos, orvostan hallgató.
A szakmai regisztráció az igazoló dokumentumot (pl. jelentkezési lap, iskolalátogatási igazolás, oklevél, diploma, megállapodás, stb.) a regisztrációt követően elküldeni szolgáltatónak (e-mailen), továbbá weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.
7.3. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
7.4. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
7.5. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA
7.6. Az Ügyfélnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a „Törlés” feliratra kattintva).
RÖGZÍTETT ADATOK
Személyes adat : | Az adatkezelés célja |
Felhasználói név | Azonosítás, a regisztráció lehetővé tétele. |
Jelszó | A felhasználói fiókba történő biztonságos belépést szolgálja. |
Vezeték-és keresztnév | A kapcsolatfelvételhez, a vásárláshoz és a szabályszerű számla kiállításához szükséges. |
E-mail cím | Kapcsolattartás, visszaigazolások küldése |
Telefonszám | Kapcsolattartás, a számlázással, vagy a szállítással kapcsolatos kérdések hatékonyabb egyeztetése. |
Adószám | A szabályszerű számla kiállítása, továbbá a szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése. |
Számlázási név és cím | A szabályszerű számla kiállítása, továbbá a szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése. |
Szállítási név és cím | A házhoz szállítás lehetővé tétele. |
A vásárlás/regisztráció időpontja | Technikai művelet végrehajtása. |
A vásárlás/regisztráció kori IP cím | Technikai művelet végrehajtása. |
Sem a felhasználónév, sem az e-mail cím esetében nem szükséges, hogy személyes adatot tartalmazzon.
A FOGYASZTÓT ILLETŐ JOGOK
8.1. Megrendelése során természetes személyként a fogyasztó élhet a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletben részletesen rögzített indokolás nélküli a.) elállás jogával.
8.2. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. kormányrendelet szabályozása értelmében a fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, amennyiben az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül visszaküldi a megrendelt árut az eladónak A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
8.3. A fogyasztót terhelik, a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatosan felmerülő költségek.
8.4. Az eredeti kiszállítás költségét a szállító nem követeli a vevőtől, abban az esetben sem, ha a vevő/fogyasztó ingyenes szállítással kapta meg termékeket és él az elállási jogával. Ebben az esetben is csak a termék visszajuttatásának költsége terheli a fogyasztót.
Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyazstót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, az eladó azonban követelheti a vevőtől a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
8.5. Az eladó a termék visszaérkezését követően a kormányrendelet értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a termék vételárát a megrendelő részére.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
8.6. Amennyiben elállási jogával kíván élni a vevő, azt írásban, levélben vagy e-mail útján teheti meg, hivatkozva a termékre és a megrendelés azonosítójára.
A megrendelő vevő elállási szándékát a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül jelezheti a szolgáltató/eladónak a fent említett módokon. Postai levél útján történő elállásnál a levél postára adásának dátumát vesszük figyelembe a 14 nap számításakor. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel jelzését, hogy egyértelműen bizonyítható legyen a feladás dátuma. A megrendelt terméket juttassa vissza címünkre postai csomagként vagy csomagküldő futárszolgálat által, vagy adja át személyesen az üzletünkben. A visszaküldéssel kapcsolatos szállítási költségek a megrendelő vevőt terhelik.
8.9. Az eladó székhelyére, üzletébe személyesen visszahozott áru esetén az eladó nem biztosít lehetőséget arra, hogy a termék vételára készpénzben kerüljön visszatérítésre az üzlethelységben, mert a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza.Az üzletbe történő visszavitel esetén kiállítjuk a visszáru számlát és 14 napon belül a megrendelővel történő egyeztetés és beleegyezés alapján a megadott bankszámla számra visszatérítjük a termék vételárát.
B.) KELLÉKSZAVATOSSÁG
9.1. Az eladó hibás teljesítése esetén az eladóval szemben a megrendelő/vevő kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint, azaz az alábbi sorrendben kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a vevő/megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az eladó költségére kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. A választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az eladó adott okot.
9.2. A megrendelő/vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
9.3. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a vevő/megrendelő kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a szolgáltató/eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. A szavatossági igény leértékelt áru esetén is érvényesíthető, ilyenkor is lehet minőségi kifogással élni, amennyiben az eladó nem jelölte meg a leértékelés okát. A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a szavatossági igény nem érvényesíthető.
C.) TERMÉKSZAVATOSSÁG
10.1. Termékszavatossági igényként a vevő/megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
10.2. Termékszavatossági igényét a megrendelő/vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
10.3. A megrendelő/vevő a termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vevőnek/megrendelőnek kell bizonyítania. A forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
10.4. A megrendelő/vevő a hatályos jogszabályok szerint ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet;. termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
D.) JÓTÁLLÁS
11.1. Az eladó rögzíti, hogy kötelező jótállás csak a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet Mellékletében felsorolt 10.000 forintnál drágább tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik.
11.2. A kötelező jótállás keretében a jótállási idő alatt felmerülő minőségi kifogás esetében lényegében a szavatossági jogokat (kijavítást, kicserélést, árleszállítást, elállást) lehet, de kedvezőbb feltételekkel érvényesíteni.
11.3. A kötelező jótállás időtartama 1 év, amelynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása napja. Az eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
11.4. A megrendelő/vevő a hatályos jogszabályok szerint ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági jótállási, és/vagy termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
E.) ELJÁRÁS FOGYASZTÓI JOGOK ÉRVÉNYESÍTÉSE ESETÉN
12.1. Amennyiben a termék cseréjét, illetve a vételár visszafizetését kéri a vevő/megrendelő, azt feltétlenül jelezze e-mailben, hogy tájékoztathassuk az ezzel kapcsolatos teendőkről, információkról. Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.
12.2. A megrendelőnek/vevőnek jogában áll szavatossági, illetve jótállási igényét bejelenteni, ha hibás a termék. Ilyen esetben haladéktalanul jeleznie igényét felénk e-mailben vagy postai úton.
12.3. A megrendelő/vevő igényének teljesíthetőségével kapcsolatos eladói álláspontról a megrendelőt/vevőt az eladó 5 munkanapon belül értesíteni köteles.
12.4. Kijavítás, illetve kicserélés kérése esetén az eladónak törekednie kell arra, hogy azok 15 napon belül teljesüljenek.
12.5. Az eladó a megrendelő/vevő nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti a megrendelő/vevő nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, az eladott termék megnevezését, vételárát, a szolgáltató/eladó általi teljesítés időpontját, a hiba leírását és bejelentésének időpontját, és az érvényesíteni kívánt jogot. Ezen túlmenően eladó rögzíti a szavatossági igényre adott választ és tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy a megrendelő/vevő jogvita esetén a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
12.5. A jegyzőkönyvről a megrendelő/vevő, mint fogyasztó kérésére az eladó tartós adathordozón másolatot biztosít. A jegyzőkönyvet az eladó három évig köteles megőrizni, míg jogvita esetén a Vevő a Békéltető Testület eljárását is kezdeményezheti.
PANASZKEZELÉS
A webshop köteles a fogyasztót tájékoztatni a székhelyéről, a panaszügyintézés helyéről – ha az nem egyezik meg a forgalmazás, illetve értékesítés helyével – és az adott tevékenység, kereskedelmi forma vagy módszer sajátosságaihoz igazodó módjáról, valamint a panaszok közlése érdekében a vállalkozás vagy a vállalkozás ügyfélszolgálatának levelezési címéről és – ha a panaszokat ilyen módon is fogadja – elektronikus levelezési címéről, illetve internetes címéről, telefonszámáról. Fentiekről bővebben a panaszkezelési szabályzatunk rendelkezik.
Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban részletezett (szolgáltató adatai) elérhetőségeken terjesztheti elő:
- Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz – vesz fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal egy időben küld meg Fogyasztó részére.
- Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja.
Amennyiben a felek közötti egyeztetés nem járt sikerrel, Felhasználó az alábbi szerveknél kezdeményezheti a vitás kérdés rendezését:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Székhely szerinti békéltető testületnél eljárás kezdeményezése:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu,
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532
Fax száma: (76) 501-538
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap cím: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976
Fax száma: (66) 324-976
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, (46) 501-870
Fax száma: (46) 501-099
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap cím: www.bekeltet.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202, (96) 520-217
Fax száma: (96) 520-218
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710, (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint 1. Kapucsengő: 6
Postacíme: 300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-621
E-mail cím: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Honlap cím: www.jaszbekeltetes.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010/36-os mellék
Fax száma: (34) 316-259
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A fsz. 4.
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862 E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1) 269-0703
Fax száma: (1) 269-0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000 (82) 501-026
Fax száma: (82) 501-046
E-mail cím: skik@skik.hu
Honlap cím: www.skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Honlap cím: www.bekeltetes-szabolcs.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
Telefonszáma: (94) 312-356, (92) 506-645
Fax száma: (94) 316-936
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Honlap cím: www.vasibekelteto.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
Telefonszáma: (88) 814-121, (88) 814-111 (VKIK)
Fax száma: (88) 412-150 (VKIK fax száma)
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap cím: www.bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
Honlap cím: www.bekelteteszala.hu
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
HŰSÉGPONT
WEBÁRUHÁZUNK minden regisztrált kozmetikus WEB-es vásárlását 10 Ft-onként 1 ponttal jutalmazza (akciós termékek esetében is).
A pontokat gyűjtheti vagy akár a következő vásárláskor számlájában kedvezményre válthatja (10pont=3Ft).
Ne hagyja ki! Éljen a lehetőséggel!